Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 11 de març del 2012

11/03/2012 - II Cursa per la Igualtat de Sabadell -



Després de la cursa de la setmana passada, dimarts vaig anar a la segona sessió de fisio per comprovar com tenia el peu dret. En principi no m'ho va veure gens malament i em va donar permís per continuar amb els meus entrenaments normals a partir de dijous. Així ho vaig fer, sortint a córrer el circuit de 12 Km. Al veure que estava més o menys bé (gairebé sense molèsties), vaig acabar de decidir-me a apuntar-me a una suposada Milla Urbana que s'organitzava a Sabadell i que era de caire gratuït. Així tindria un temps de referència en aquesta distància ja que no n'havia corregut cap fins ara.

El problema va venir quan divendres al matí volia inscriure'm i ja no es podia fer per internet jeje, em vaig haver d'esperar a aquest matí per fer-ho "in-situ". Així, ens hem llevat a les 9h amb l'Astrid per anar fins a la zona de l'ajuntament de Sabadell i fer la inscripció. La cursa es dividia en 5 categories, agrupant els corredors per edat. En el meu cas tenia dues opcions: participar a la cursa OPEN (oberta a tothom) o a la de séniors i juvenils (per a federats en clubs). Al preguntar on m'havia d'inscriure, m'han dit que si no era de cap club em posés a la cursa OPEN i així ho he fet.

Com que no em tocava córrer fins les 11h, hem baixat per la Rambla a esmorzar tranquilament en una terrasseta. Fèia un dia molt maco i ens hem quedat al solet fins que ha tocat escalfar. No sabia com es trobaria el peu perquè ahir vaig sortir a fer la tirada llarga del cap de setmana (22 Km) i em tornava a fer mal la zona central del coixinet del peu. Almenys escalfant, no s'ha queixat massa! El que he vist és que en comptes de fer el gir de la segona volta al carrer que havien posat al mapa del circuit, l'han col·locat a la següent travessia i, per tant, el circuit semblava més llarg.















Quan ens han avisat, hem entrat a la zona de sortida i m'he col·locat al davant per no tenir problemes amb l'arrancada. Tot i així, ja han vingut dues noies que m'han fet moure cap un costat per estar elles a primera línia, santa paciència :) Amb el tret de sortida hem arrancat forts un bon grup de persones (una de les noies m'ha posat colze i cos per estar davant meu) i he pensat en guardar energies controlant la distància. Poc a poc hem fet un grupet capdavanter d'unes 10 persones del que s'han escapat 2 corredors fent un sprint. Aquí he pensat, hi ha dos cracks que ja han decidit posar la directa!

Em trobava cómode amb el ritme que portava quan hem fet el primer gir per remuntar la Rambla de Sabadell amunt. El grup ja s'havia estirat i començaven a aparèixer els primers defalliments. La gent no controla massa bé això dels ritmes de curses. Ara que el terreny picava amunt, he apretat una mica i al arribar al segon gir de cursa ja estava darrera del grup capdavanter (3-4 unitats). Aquí m'he decidit a apretar una mica més per veure com arribava a l'últim gir. De cop m'he adonat que tots els d'aquest grupet anaven molt morts i els he passat sense fer res més. De cop m'he adonat que tenia opcions de guanyar la cursa. Ha estat una situació molt extranya, perquè sense voler-ho he vist que si atrapava al darrer noi que anava uns 5 metres davant meu em col·locava líder!















Com que em trobava amb forces, he provat d'adelantar-lo abans de fer el darrer gir per tornar a fer la Rambla amunt. En aquest punt ens hem trobat gent que encara estava fent la primera volta i hem hagut d'esquivar-los (sense problemes jeje). Aquí anava del tot llançat però guardant un darrer canvi de ritme per si era necessari. A mitja pujada he decidit apretar perquè crèia que el noi que portava darrera no em podria seguir. Sincerament no sé quan l'he acabat de despenjar, però al veure la línia d'arribada a una distància prudencial he fet el darrer sprint per acabar ben fort guanyant la cursa! Increïble perquè no m'ho esperava pas abans de començar! El temps final ha estat de 6'08'' i m'ha decebut perquè pensava que podia baixar dels sis minuts en una milla. La sorpresa ha vingut a la tarda quan he comprovat que el circuit fèia 1800 metres, amb el que probablement hagi fet la milla en algo així com 5'30''!!















Al arribar a meta ens han donat un val per bescanviar per una beguda i als tres primers classificats ens han penjat una acreditació al coll (jo pensava que era el premi honorífic). La veritat és que al ser una cursa gratuïta i en homenatge al dia de la dona, la samarreta que ens han donat i l'organització ben feta era més que suficient, però encara mancava una sorpresa més: hi havia entrega de premis! He estat a la zona d'arribada amb l'Astrid, el Pep, la Dolors i la Rosa (que al final s'han acostat a veure la cursa) i ens hem fet algunes fotos!















Amb la bona temperatura que fèia i el solet brillant al cel, ens hem quedat prenent algo en una terrassa de la plaça esperant l'entrega de premis. A les 12h ens han fet pujar per categories al podi, i tot i que, en un principi s'han oblidat de 3 categories (inclosa la nostra), al final hem pogut pujar al podi per recollir les medalles a mans de l'alcalde i altres regidors de l'ajuntament! Espero que el peu estigui bé aquesta setmana i continuaré amb els entrenos pel meu objectiu.















Una bonica cursa "extra" la meu calendari per col·laborar amb una bona causa de reivindicació. Aprofitant el matí del diumenge per fer algo d'esport i a sobre amb premi inclós i bona companyia. Felicitacions a tota l'organització i a continuar treballant! Fins la propera.

Distància real: 1800 m. (20 mD+)
Temps real: 6'08'' (3:24 min/Km)
Temps estimat de la milla: 5'28''
Posició: 1 d'uns 50 finishers

L'Avi Salmó escoltant "When you were mine" de Lady Antebellum


Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/IICursaPerLaIgualtat32012   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger