Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 1 d’abril del 2012

01/04/2012 - 25ª Els 10 de La Llagosta -



Quan vaig confeccionar el meu calendari de preparació per arribar en condicions a la meva primera marató, vaig decidir incloure aquesta cursa pel simple fet de tenir una marca referència de la distància de 10 km en asfalt. Sí, la d'avui ha estat la primera cursa oficial de 10 km i que per tant, marca el temps de referència per aquesta distància!

Aprofitant que el perfil de la cursa és molt planer, volia comprobar si era capaç de baixar dels 40 minuts i per tant, mantenir una mitja per sota dels 4 minuts per quilòmetre. Amb els meus entrenaments setmanals en un circuit dur i després de tota la jornada laboral, normalment em trobo al voltant dels 4:45 min/Km així que no sabia com respondria el cos. L'any passat ja vaig aconseguir baixar de 4 min/Km en una cursa de 5,5 Km, però la d'avui tenia el doble de distància pràcticament.

Ens hem llevat justets de temps a casa l'Astrid per poder descansar el màxim de temps possible. Aprofitant que La Llagosta està a poc menys de 15 minuts, hem sortit cap a les 8:45 i de seguida hem aparcat per recollir el dorsal i el xip propi de la cursa (una pena que no serveixi el xip groc). M'ha costat trobar exactament on estava la zona de recollida perquè a partir de les 9:15 estaven començant les curses minis i hi havia un caos important de gent per tot arreu jeje.

















He deixat a l'Astrid amb tots els "bàrtulos" i m'he posat a escalfar. Primer avís del cos amb unes molèsties intestinals. He intentat trobar un lavabo, però les cues eren immenses així que he decidit que m'hauria d'aguantar jeje. He estat estirant i parlant amb l'Astrid mentre vigilava quan la gent començava a col·locar-se a la sortida. Tan bon punt he vist moviment, m'he acostat per sortir en una posició decent. De nou, avui no ha estat una excepció, gent apartant-me per posar-se davant i alguns saltant les valles laterals...per després acabar amb temps alts (sí, sóc freak i ho comprovo perquè em fa molta ràbia xD).

Però bé, avui la sortida ha estat neta i no he tingut cap problema per sortir amb ritme alt. De seguida m'he enganxat a la Carme Ballesteros (una referència molt bona) perquè sabia que era el ritme proper als 4 min/Km. He anat amb aquell grupet fins al quilòmetre 3, on hi havia un grupet de timbalers animant la troca! Com que m'he vist còmode i amb forces, he apretat una mica més a les pujades mínimes que ens acostaven al punt més alt de la cursa (km 4 aprox.). Des d'allà, una llarga baixada i un tram pla molt llarg que ens ha fet sortir del poble cap a la zona de polígon industrial.

















Al km 5 hi havia l'avituallament i he comprovat que portava un temps de 19:21, amb el que tenia un marge de segons per si la segona part del circuit perdia força. He begut aigua ja que fèia molta calor, i hem encarat la zona de camí de terra i la recta infinita que ens portava fins la depuradora. Aquí hem format un petit grupet de 3 o 4 corredors que ens hem anat adelantant mútuament amb bon ritme. A la tornada de la depuradora (seguint el mateix camí) anaves veient tots els corredors que veníen i he entès el que deuen sentir els primers quan et veuen a tu jeje (avui teníem entre nosaltres l'ex-campió del món de marató Martin Fiz, que ha acabat segon i l'he pogut veure passar).
















Quan hem arribat al quilòmetre 7, m'he trobat amb forces i he fet un canvi de ritme deixant el meu grupet fins llavors. Quedava la última recta llarguíssima per retornar al poble i un petit gir per la zona de la fàbrica de Lekue. Aquí he atrapat uns quants "cadàvers" als que se'ls estava fent llarg el circuit. Com que he vist que les forces s'aguantaven, he anat apretant per intentar caçar un parell de corredors que portava davant. Al Km 9, m'he trobat una pintada LEKUE gegant al terra que m'ha fet mirar al voltant i descobrir-hi la fàbrica (una bona estratègia de màrketing jeje). Aquí he tornat a mirar el crono i portava 34'55''. Tenia 5 minuts per fer l'últim Km, així que sabia que ho havia aconseguit: fer 10 Km per sota de 40 minuts!

















La baixada cap a la meta ha estat de recuperació i disfrutant picant la mà a tots els nens que s'havien acostat a animar l'entrada de corredors. La il·lusió que els feia que els corredors els toquèssim es podia veure a les seves cares!! Els timbalers seguien fent soroll i això anima molt a la gent i als corredors jeje. Al final, la recta de meta era llarga i he acabat de contactar i sobrepassar els dos corredors que tenia davant, tot i que a última hora, un d'ells m'ha fet un contra-sprint i m'ha passat jeje. Ens hem felicitat tots i sobretot, he acabat molt satisfet per haver acabat en 38'34''!!

















Ja tinc una molt bona marca per uns 10 Km d'asfalt i em sap greu que no serveixi com a referència per la cursa del Corte Inglés pel fet de que no sigui cronometrada amb xip groc. Dic jo que el sistema EOS deu funcionar igual de bé no? xD Bé, em tocarà sortir del calaix que em donguin, però això ja ho discutirem a la següent crònica!! Avui a disfrutar del bon temps, d'una bona bossa del corredor (para-vents impermeable, lekué, micolor, entrepà, beguda...) i del diumenge :)

Distància oficial: 10.000 m. (30 mD+)
Temps oficial: 38'39''
Temps real: 38'34'' (3:52 minuts/Km)
Posició: 82 de 934 finishers (22 de 192 de la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Olvido" de Amaral

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/Els10DeLaLlagosta42012


1 comentari:

Arxiu del diari

Sobre el viatger