Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 16 de juny del 2012

16/06/2012 - 1ª Cursa de Muntanya Minyons de Terrassa -


Sabia que la cursa seria només dues setmanes després d'haver acabat el meu primer Trail d'alta muntanya, però em vaig apuntar a fer-la perquè està al costat de casa i amb un circuit conegut. Em fèia especial il·lusió poder fer un bon paper en aquesta cursa perquè és on acostumo a entrenar i m'ho conec força bé (això sempre ajuda). El problema ha estat que el meu genoll no s'ha acabat de recuperar del tot de l'esforç del trail i tot just he pogut entrenar 2 o 3 dies aquesta setmana passada fent un màxim de 4 Km quasi caminant. Per tant m'he plantejat escalfar i segons les sensacions fer-la corrent o caminant :)


M'he llevat prou d'hora i sense despertador amb una mica de mal al genoll. He esmorzat amb els pares (que marxaven de cap de setmana) i m'he prés l'ibuprofé per esmorteïr al màxim el possible mal de genoll. En comptes d'aparcar a les zones habilitades per l'organització he anat directament on deixo el cotxe quan vaig a entrenar per la zona. No m'he trobat a ningú i crec que he arribat abans que la meitat de la resta de gent jeje. El servei de recollida de dorsals ha estat ràpid perquè te l'havies d'agafar tu mateix d'una corda (sempre confiant en la bona fè de la gent). Ahir em vaig deixar el porta-dorsals a casa l'Astrid així que he hagut de tornar als vells clips i m'ha costat una mica posar-me el dorsal mentre caminava cap a la sortida :P


Allà he decidit escalfar en pujada per provar exactament les sensacions del genoll i sorprenentment no m'ha molestat gens. He fet mitja pujada a l'antic abocador (menjant una mica de formigues voladores) i a la baixada he mirat si em molestava també el genoll. Res de res. Bona senyal. De totes formes, coneixent el circuit (força dur i trenca-cames) sabia que al acabar em tornaria a fer mal jeje. A més, eren les 9 del matí i fèia una calor horrorosa, amb el que es preveia una cursa més dura del normal.

Amb tot això, m'he dedicat a estirar bé a la zona de sortida, parlant amb algun conegut i escoltant el briefing de la cursa. M'ha agradat molt el "tret" de sortida ja que consistia en un pilar format pels Minyons de Terrassa (organitzadors) i quan l'anxeneta arribava a dalt, una gralla tocava la tradicional música i començava la cursa!


He sortit relativament fort perquè sabia que havia d'arribar a dalt de l'abocador (aproximadament 2 Km) en bona posició perquè hi ha un tram de baixada rocosa on no volia tenir ningú davant per veure bé on trepitjava xD Com que no he notat cap molèstia, a la part final he anat apretant i he decidit no agafar aigua del primer avituallament al cim (error). He passat amb el mateix temps que al millor entrenament així que anava prou bé (pulsacions massa altes però és normal). He pogut fer la baixada rocosa ràpid adelantant algun altre corredor i de seguida em empalmat amb la pujada curta i dura on tothom anava caminant i jo he pogut fer-la trotant passant a més gent. Em sentia bé del genoll, tot i que el cor anava a mil per la manca d'entrenament.

A partir d'aquí, tocava un tram llarg de pista forestal més o menys ampla i amb força tobogans. Aquí més o menys tots anàvem mantenint la posició i l'únic que he intentat és atrapar algun corredor que anava més lent per no trobar-me'l a la llarga trialera de baixada on per mi la clau és anar totalment sol. Això també ho he aconseguit, i he disfrutat molt del descens saltant, esquivant pedres i aprofitant per córrer força. Les cames teníen força i l'únic que no podia controlar eren les pulsacions. Al arribar a baix hi havia el segon avituallament i aquí sí que he agafat una aigua. La calor era asfixiant i quedava la part més dura, pujar des del Llac Petit fins a dalt de tot. M'he girat un moment per veure la gent que venia darrera i he vist al meu amic Pol, així que sabia que en algun moment m'atraparia.

He fet el darrer tram de descens abans de la pujada progressiva, rocosa i entretinguda per la zona del Llac Petit. Aquí anava molt cansat, i zones on normalment corro les he hagut de fer caminant i respirant massa fort. He decidit afluixar una mica i m'han passat alguns corredors abans de començar la llarga i dura pujada final (o quasi). Allà, tombant a mà esquerra hi ha la primera rampa dura, he hagut de fer-la caminant perquè he arribat buit de forces. La calor, el ritme alt (portava 3 minuts menys que als entrenos) i la falta de quilòmetres m'han passat factura. De seguida m'ha atrapat el meu amic i m'he dedicat a intentar seguir-lo a poca distància. En alguns trams es podia intentar córrer, però tenia les forces justes i ho he pogut fer poques vegades. M'han adelantat 4 o 5 corredors, que sense anar massa ràpid havien dosificat millor les forces jeje. Al final he pujat en 11 minuts, només perdent-ne 1 respecte els entrenaments.

Quan ja he vist que estàvem a la darrera rampa d'aquesta secció, he apretat una mica per atrapar al Pol, però ell tenia més forces que jo corrent en baixada. Se m'ha escapat uns metres i ja només em quedava una última pujada per la trialera rocosa del principi on el podia atrapar. Quan l'he vist pujant a peu, m'he dit que el podia caçar pujant al trote. He arribat fins a ell i m'ha preguntat com havia anat amb el genoll. Li he dit que no m'havia molestat massa però que les pulsacions m'anaven a mil jeje. De seguida hem començat junts la baixada final pel zig-zag de l'antic abocador i, allà, definitivament, ell a apretat el pas i jo no tenia més forces per seguir-lo tan ràpid. M'he dedicat a conservar bé les cames i sobretot el genoll ja que de moment no m'havia molestat.



Aproximadament a 500 metres de l'arribada he notat com s'acostaven alguns corredors molt ràpid per darrera i he decidit lluitar per no perdre la posició. He fet un darrer tram en sprint al màxim perquè a ningú li agrada ésser superat quan està arribant a la meta jeje. M'ha costat un petit avís de les cames en general però he acabat entrant just darrera el Pol amb un molt bon temps d'1h00'54''. Per sota dels meus registres i ben aprop de 1h, que està molt bé!! Al final he acabat en la posició 56 de 214 participants de la cursa llarga (hi havia una cursa curta de 5 Km també). He arribat que em faltava l'aire i la calor no hi ajudava (prop de 28ºC), però amb una bona síndria i líquids m'he recuperat ràpidament jeje.



Hem recollit la bossa amb la samarreta tècnica i he anat a buscar l'amanida de pasta. Com hem estat dels primers en tenir-la, tothom m'anava preguntant on s'havia d'anar a buscar i he fet d'indicador força estona jeje. M'he quedat menjant tranquilament en un banc i al cap d'uns minuts he tornat cap al cotxe caminant i cap a casa.

Estic molt content amb les sensacions del genoll, tot i que a la tarda m'ha tornat a fer mal i veurem demà com em llevo jeje. Ara tinc dues setmanes per preparar una altra cursa que em fa molta il·lusió, ja que és on vaig debutar en el món del "running": la Cursa Popular de Festa Major de Terrassa (8 Km) :) I aquest any, acompanyat de gent del laboratori i altres amics!!

Fins la propera,

Distància oficial: 11.500 m. (510 mD+)
Temps oficial: 1h00'54''
Temps real: 1h00'54'' (5:18 minuts/Km)
Posició: 56 de 214 finishers (56 de 193 finishers en la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Princess of China" de Coldplay

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/1CursaDeMuntanyaMinyonsDeTerrassa62012
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger