Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 30 de juny del 2012

30/06/2012 - XXXIII Cursa de Festa Major de Terrassa -


Vaig proposar a l'equip "olímpic" de la feina venir a córrer la cursa on jo vaig començar amb el running, però la distància, les lesions i el poc entrenament ha fet que molta gent s'hagi fet enrera. Jo tampoc arribava en condicions òptimes. De fet, no arribava en cap mena de condicions, amb el genoll dret encara molt tocat i sense saber què hi tinc.


Però bé, com que la Lou i l'Ed s'havien apuntat i els fèia il·lusió, jo no podia faltar a la cita amb la meva petita tradició. Vaig estar esperant fins a última hora per saber si córrer al meu ritme (risc de dolor) o anar amb ells tot el circuit (estar més estona corrent). Al final m'he comprat una genollera aquesta tarda i he decidit provar a veure com responia. Ens hem trobat a l'hora acordada i com que era prou dora no hem fet cap mena de cua pels dorsals i xips. De fet, ens ha sobrat molt temps per passejar i escalfar.


Un cop estàvem preparats, els he dit que m'havia d'anar col·locant a la sortida per no quedar massa enrera ja que volia provar d'anar al meu ritme i si em fèia mal ja els esperaria. La sortida, com sempre multitudinària, amb bon públic i amb les peripècies d'anar adelantant gent tot baixant la Rambla. De totes formes, com que volia conservar el genoll tampoc he apretat al màxim aquí. El pas per línia de meta (1.1 Km) ha estat prou bo i a partir d'allà hi ha moltíssim espai per a que no et destorbi ningú corrent. He anat incrementant el ritme, sobretot amb la pujada del Passeig 22 de Juliol camí de la Renfe. La cama anava bé i només portava un minutet de retard respecte l'any passat.



Allà he vist al meu club de fans que m'animava i m'he perdut al fotògraf (sort que ell m'ha vist jaja). Tocava enfilar el tram de recuperació en baixada cap a la Mútua. Tot just quan arribàvem a la part final m'ha vingut la maleïda punxada i el dolor que m'han fet aturar-me quasi en sec. He caminat una estona (menys d'1 minut) i he provat de córrer a menys velocitat. Ha deixat de fer-me mal així que he anat fent, veient com molta gent m'adelantava.


M'he deixat portar a un ritme d'uns 5' el Km per totes les pujades dures de les avingudes i anava mirant enrera a veure si vèia a l'Ed o la Lou. Res, cap senyal d'ells així que quan he arribat a la Plaça de l'Aigua, m'he aturat a esperar-los. Aquí portava un retard de 4' i he pensat que per entrar a meta amb tot el gruix de corredors (amb uns 38-40 minuts) era millor esperar-los i fer el darrer tram junts!! Realment avui m'era igual acabar amb 38 minuts que en 1 hora. Es tractava de passar-ho bé i veure les sensacions :)



M'ha tocat esperar una bona estona i fins que no ha arribat el cotxe escombra no he vist l'Ed. Hem enfilat el darrer tram de baixada xino-xano i jo anava mirant enrera per veure la Lou. No hi havia senyal d'ella i m'ha extranyat que estigués per darrera el cotxe escombra. Haig de fer una queixa molt important en aquest aspecte. Si s'organitza una cursa on NO es posa límit de temps per acabar-la, el cotxe escombra ha d'anar SEMPRE darrera de l'últim participant, i sobretot, no ha de deixar anar comentaris despectius a la pobre gent que s'està esforçant a finalitzar la cursa (ho he trobat VERGONYÓS!).
 

Al final, amb l'Ed hem arribat a meta abans d'1h (que sembla ser que és el temps que l'organització ha decidit posar de límit sense avisar a ningú) i no hem tingut cap problema. Hem recollit la bossa del corredor i hem esperat a veure si vèiem la Lou. Ens ha extranyat que passèssin els minuts i no tinguèssim notícies d'ella. Com que havia deixat el mòbil a la motxilla, i aquesta estava al guarda-ropia tampoc la podíem trucar. Al final, hem demanat si ens deixaven recollir la seva bossa explicant-ho tot i no ens han posat cap pega (hem demostrat amb una trucada que la motxilla era seva jeje). Això sí, ens han espantat una mica perquè ens han dit que hi havia hagut un accident al Km 6, i clar, ens hem imaginat el pitjor.



Per sort, entre tot aquest kaos anant amunt i avall hem vist a la Lou amb una persona de l'organització. Tots més tranquils! Això sí, ella emprenyada com una mona perquè al Km 5 li han dit que quedava fora de la cursa per límit de temps (RECORDO QUE NO N'HI HAVIA) i ha hagut de fer tota la resta de cursa per la vorera perquè han re-obert el trànsit (MOLT MALAMENT PER PART DE L'ORGANITZACIÓ). Al final ha trobat com accedir a la recollida de la bossa del corredor i ens ha explicat tot el tema.


Ens hem canviat una mica per anar a sopar i recuperar energies. Després d'un bon àpat hem passejat una mica per l'ambient de Festa Major de la Rambla i ens hem separat a l'estació de ferrocarrils. Una bona jornada esportiva per ells i jo continuo sense saber què tinc al genoll però se'm carrega quan porto una estona corrent amb intensitat. Dilluns tinc fisio i no sé si córrer a Andorra o no, el temps dirà! Ara per ara ho veig complicat i em costarà d'assimilar.

Fins la propera,

Distància real: 8.200 m. (100 mD+)
Temps oficial: 59'45''
Temps real: 59'32'' (7:17 minuts/Km)
Posició: 823 de 825 finishers (397 de 397 finishers en la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Floating around" de Norman Palmer

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/XXXIIICursaFestaMajorTerrassa62012 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger