Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 4 de novembre del 2012

04/11/2012 - XXX Mitja Marató de l'Anoia (Igualada) -


Em vaig inscriure en aquesta cursa a última hora (4 dies abans) perquè volia acabar de decidir si era prudent competir o no (vaig parlar amb l'entrenador i tot jeje). Al final vaig pensar que només havia fet 3 curses al llarg de la preparació pel Desafío Maratón, i si em controlava no hi hauria problema. A més, l'organització semblava força bona, els obsequis eren adequats, hi havia menjar i no era cara.





El que vaig descobrir després és que el circuit era duríssim (310 mD+) i una mica solitari, però això a mi no m'importa massa. Estic acostumat a entrenar sol i he fet curses de muntanya amb prou desnivell per sentir-me cómode amb les pujades i baixades. Total, que aquest cop, he anat a córrer sol i he arribat prou bé fins la zona de sortida i recollida de dorsals. Estava molt ben indicat des de la sortida de la nacional i he pogut aparcar al pàrquing principal. Com que em sobrava força temps (no hi havia cues enlloc), he pogut esmorzar el meu entrepà de codony (cassolà avui) i m'he preparat per escalfar. Aquí m'ha començat a fer mal la panxa amb ganes d'anar al lavabo, però ja no tocava així que m'he hagut d'aguantar jeje.



Quan portava 10 minuts escalfant s'ha posat a ploure i es vèia un núvol gris avançant en la nostra direcció mentre estiràvem a la zona de sortida. Sí amics, ens ha enganxat de ple el ruixat a 5 minuts de començar. Per sort no fèia gens de fred perquè no havia portat ni paravents ni xubasquero. Puntualment, han donat la sortida als corredors amb minusvalia i uns minuts després, hem sortit tots. Avui estava ben col·locat per no haver d'anar esquivant massa gent (també hi havia sortida simultània de la cursa de 10 Km i de la Mitja). De seguida s'ha obert el grup i no he tingut cap problema per córrer. Hi ha hagut certs problemes pels minusvàlids perquè se'ls ha encallat la cadena almenys a 3 participants jeje ens ha tocat esquivar-los (ens han atrapat més endavant).


Per no forçar massa, he agafat un ritme alt però que em permetés respirar i quan he mirat el rellotge al Km 5 portava un molt bon crono de 21:06. Allà m'ha passat un corredor i m'hi he posat a roda molta estona perquè portava un molt bon ritme. No em trobava massa bé per tenir la panxa força plena, però sabia que tard o dora milloraria jeje. Així hem passat pel Km 10 en 42:27, un ritme més alt del que volia, però ja se sap, quan un es troba competint, costa controlar-se :P


Aquí venia la pitjor part de la cursa (per la majoria, per mi era la millor jeje). Pràcticament des del Km 11 fins el 14 era tot pujada, amb un bon desnivell. M'ha costat agafar el ritme perquè no anava bé de sensacions, però dalt del coll, hi havia un noi animant-nos a tots i ens ha cantat les posicions. Anava el 48é segons ell i de seguida he vist que tenia marge de millora perquè portava molts corredors a una distància recuperable, així que he decidit esperar al Km 15 per fer el canvi de ritme (portava 1h04'00).

Després d'una zona de baixada important, on alguns dels que havia deixat enrera m'han passat, arribàvem a Jorba i fèiem el revolt que ens duria cap a Igualada de nou. Aquí he decidit canviar el ritme i començar a atrapar cadàvers. Ja no m'ha passat ningú! Quedava aproximadament 1 Km d'ascens on he passat molts corredors, i des del Km 17 fins al final sabia que era pràcticament tot baixada així que m'hi he llençat amb força. He caçat alguns corredors més, fins que he notat una petita tibantor a l'isquio esquerre i he decidit controlar per no fer-me mal. El circuit encara ens guardava una pujadeta de 20 metres, però amb l'inèrcia que portàvem no ha costat massa. Al final he arribat al Km 20 en 1h23'15 i he vist que baixaria tranquilament d'1h30. Ha començat a ploure una mica de nou i he mantingut el ritme per arribar bé a meta en 1h27'34!! Un temps increïble en aquest circuit i mantenint-me molt constant en els meus resultats amb aquest entrenament :)


Per no refredar-me massa, he recollit els obsequis i menjar i he anat en direcció al cotxe per evitar la pluja. A l'entrada de l'estadi he vist que fèien els massatges allà i no hi havia massa cua, així que he vist uns quants corredors arribar mentre em menjava la botifarra (molt bona per cert) i m'he deixat fer el massatge. Tan bon punt he acabat, he anat a estirar bé al cotxe, vestir-me i abrigar-me, menjar una mica més i cap a casa. Em volia dutxar allà, però hi havia força gent i anava bé de temps per fer-ho a casa tranquilament abans del dinar familiar!


Queden 3 setmanes pel Desafío Maratón i els deures pràcticament estan fets. Ara es tracta de rematar-ho, passar-s'ho bé i disfrutar de l'experiència! Som-hi :)

Distància real: 21.097 m. (310 mD+)
Temps oficial: 1h27'39''
Temps real: 1h27'34'' (04:09 minuts/Km)
Posició: 33 de 240 finishers (25 de 125 en la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Lady Killer" de Maroon 5

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/XXXMitjaMaratoAnoiaIgualada112012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger