Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 9 de març del 2013

09/03/2013 - II Sprint Vertical Pic de l'Àliga -



L'any passat vaig descobrir aquesta cursa quan començava a debutar en curses de muntanya. Al igual que aquest any, hi havia l'opció d'apuntar-se a dues proves relacionades en un mateix cap de setmana a un preu reduït (Sprint Vertical + Cursa de Muntanya). Em fèia gràcia poder realitzar un ascens cronometrat perquè no ho havia fet mai, però per tema de calendari no va ser possible. Aquest any, en principi, també havia d'estar fora aquest cap de setmana, però canvis de darrera hora han permés que m'apunti a córrer i a gaudir d'aquesta nova experiència (doble).

La cursa d'avui ens ha condicionat una mica el matí de dissabte perquè calia dinar força dora per arribar bé a Canyelles. Per sort, al ser una prova relativament petita, no en termes organitzatius, que ha estat de 10,  sinó en quant a participants, hem aparcat, recollit el dorsal i escalfat en molt poc temps. La cursa curta és cronometrada i els corredors hem anat sortint amb una diferència d'1 minut per cobrir els 3,3 Km del recorregut que ens ha fet ascendir uns 360 mD+ fins assolir el Pic de l'Àliga.




M'han assignat el dorsal 23, així que no he sortit fins ben bé les 16:20. Ens han anat cridant a mesura que ens tocava sortir, i després d'intercanviar algunes paraules amb el corredor posterior a mi (dient-li que no s'hi valia atrapar-me jeje), m'ha tocat sortir! Com que la meva única experiència de cursa vertical va ser la Pujada a La Mola per Nadal, he sortit conservador sense donar-ho tot al principi perquè sabia que la part més dura era el darrer quilòmetre (segons el perfil).

Haig de reconèixer que a mi em costa agafar el ritme i per això no m'he acabat de trobar còmode en cap moment perquè de seguida ha començat a faltar l'aire. De totes formes ni he vist al corredor de davant, ni el de darrera s'ha acostat, així que tots hem competit en temps similars. L'ascens ha estat dur perquè han estat 3 km picant amunt sense cap descans (mitjana de l'11%) i com ja he comentat el darrer quilòmetre s'ha fet llarg perquè tenia rampes ben dures (35%). Ens hem trobat varis fotògrafs i gent animant al llarg del recorregut, que sempre va bé!! Per suposat els primers corredors que ja baixaven també aportaven el seu granet de sorra amb algunes indicacions.



Als últims 500 metres de cursa hi havia les rampes més dures i a falta de 100 metres he atrapat una noia que havia sortit uns minuts davant meu. De totes formes, com que ja quedava només l'últim tram rocós fins al cim, l'he animat de valent per a que entrés davant meu!! M'havia proposat acabar entre 22 i 23 minuts (agafant la referència de temps de La Mola) i l'he clavat: 22:29 :P Un cop a dalt ha vingut el millor de tot, unes galetes, unes xuxeries i gaudir de les vistes, poder fer alguna grabació amb la càmera i parlar amb els altres corredors i organitzadors.

De cop s'ha tapat el cel i ens ha caigut una petita pluja ventosa que gairebé s'endú la carpa que tenien muntada al cim. Entre uns quants corredors i organitzadors l'hem salvat i desmuntat. A part d'aquesta anècdota, només em queda comentar que a la baixada pel mateix camí, i sense la pressió de la competició, he pogut fer una mica de video (amb un bon arc de sant martí) i quasi caure amb alguna pedra molla! De pas he conegut al noi que sortia darrere meu, ja que hem compartit bona part del descens i com que ens havíem de veure demà, sempre és agradable conèixer gent :)



Al arribar a la zona de sortida anaven penjant classificacions i mentre esperàvem amb l'Astrid a que baixés tothom, he aprofitat per recollir la bossa del corredor i dutxar-me. Després hem disfrutat d'uns talls de coca i beguda per acabar el tastet esportiu i pensar ja en la prova "reina" de demà!

Distància real: 3300 m. (360 mD+)
Temps real: 22'29'' (6:49 minuts/Km)
Posició: 20 de 45 finishers

L'Avi Salmó escoltant "Lust for Life" de Iggy Pop


Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/VCursaDeMuntanyaPicDeLAliga32013 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger