Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 17 de març del 2013

17/03/2013 - II Cursa de Muntanya d'Ullastrell -


Aquest cap de setmana hi havia moltes curses de muntanya que es solapaven (a part de la Marató de Barcelona). Finalment em vaig decidir per repetir aquesta cursa per dos motius bàsicament. En primer lloc perquè l'any passat la vaig fer en la seva primera edició i es troba aprop de casa (tot per una inscripció molt econòmica), i d'altra banda perquè el tipus de cursa i els serveis que ofereix són excel·lents (a hores d'ara una de les millors bosses del corredor que he vist).



Però bé, tornant al tema de a la cursa, el dia es preveia tal i com ha estat finalment, gris i amb alguna goteta d'aigua caient del cel. Almenys no fèia tan fred com l'any passat, on a l'escalfament estava geladet! Cap a les 8:45 hem sortit de casa amb els meus pares (avui tenia reporters gràfics) i en pocs minuts hem arribat a Ullastrell. Hem hagut d'aparcar lluny del pavelló perquè ja estava tot a tope, però així he pogut trotar per escalfar abans de recollir el dorsal jeje.



A mig camí m'he trobat amb els meus tiets i m'han presentat un amic seu (que ha acabat guanyant la cursa jeje). Els he deixat acabant-se de preparar i he baixat a la pista polivalent a recollir el dorsal. Sense cues i ràpid. He aprofitat per participar en una iniciativa, que fèia un restaurant, amb la qual et pesaven abans de córrer i al acabar, i la diferència de pes (en grams) te la regalaven en un val per anar-hi a menjar. Si més no, era interessant!



Un cop a dalt de nou, m'he reunit amb el tiet i l'amic i hem anat a escalfar per la zona de sortida (no és al mateix lloc que l'arribada). L'avantatge d'haver vingut l'any passat és que sabia cap a quina direcció del carrer sortíem ja que molta gent no ho tenia clar jeje. M'he tornat a col·locar relativament al davant (entre els 100 primers) però tot i així he tornat a viure escenes dignes de NO corredors: gent lentíssima a primera fila i gent fent un "sprint" al més pur estil Usain Bolt per trobar-me'ls morts al Km 1, 2 o 3!!! M'ha sorprés una mica que encara es puguin veure aquestes coses, però bé, és el que hi ha :)



Jo he sortit tranquil amb el record dels dos últims quilòmetres finals que són molt durs si arribes trinxat. He anat agafant posicions còmodes al llarg dels primers 2,5 km de baixada (aquí la gent s'emociona massa i avui calia vigilar amb el fang!) i quan entre els km 3 i 4, la cursa ens fèia pujar de nou, he apretat recuperant moltes posicions. Just abans d'arribar a l'avituallament (km 5,5 aprox.), m'he trobat a dos corredors que ja tinc vistos d'altres curses però amb els que no havia parlat mai. He aprofitat per saludar-los ja que al final ens tenim tots vistos, així entre comentaris d'ànims i records de curses compartides hem deixat enrera la zona del "bolet" per començar el descens fins a la riera.



Aquest darrer tram l'organització el va batejar amb la "U d'Ullastrell", i ben bé que té molt sentit. Des de l'avituallament hi ha un petit tram planer amb tendència a baixar (pista ampla) i després hem entrat a la zona de corriols tècnics i estrets que ens han portat fins a la riera. Aquí se m'han escapat 2 o 3 corredors perquè he estat prudent per no caure i ells han baixat molt ràpid. De totes formes, a la riera els he tornat a trobar, i després de fer uns quants salts entre aigües i roques, s'ha acabat la meitat de la "U" i tocava pujar tot el desnivell fins al poble!!!



Primer hem pujat una mena de sorral fins enganxar un corriol ascendent que m'ha deixat tocat. Era la part nova del circuit, que era una mica més llarg que l'any passat, per evitar pujar una pista ampla però brutal on et quedaves sense aire totalment! Avui he hagut de caminar uns metres, però de seguida he pogut tornar a córrer suau i atrapar als corredors que m'havien passat de baixada. Aquesta part final de la cursa es pot dividir en tres parts: una primera ascensió dura de 100 m de desnivell vertical, seguida d'un tram de baixada per recuperar l'alè abans d'encarar la segona ascensió d'uns altres 100 m de desnivell. Aquest darrer tram l'he pogut fer corrents tota l'estona amb passetes curtes i he recuperat algunes posicions més. Finalment, després d'un gir a mà esquerra, hem enfilat l'últim tram de pista que ens ha pujat fins al poble i allà teníem tot el públic animant (en el meu cas fent fotos i video també jeje).



He arribat a dalt amb força per avançar un corredor més dins de l'asfalt del poble, i un cop al punt més alt, als darrers 300 metres de baixada m'he acostat al següent corredor per entrar junts a l'arribada en 51'44''!! Un gran temps i disfrutant molt de la cursa un any més. La recollida de la bossa del corredor sense cues, amb un bon sortit de fruites i llaminadures per recuperar-se. M'he dirigit a pesar-me de nou i recollir el val pel menjar jeje. Després una botifarra boníssima i si volies oferien un ou ferrat :) He aprofitat per parlar una mica més amb els nous corredors que he conegut avui i amb algún coincidirem en properes curses així que continuaré ampliant les amistats esportives!



Finalment, hem deixat als tiets i el seu amic (campió de la prova) per marxar cap a casa i recuperar-se bé per iniciar la setmana amb força! Una bona cursa per gaudir per tots els nivells, molt recomanable.



Distància oficial: 11000 m. (370 mD+)
Distància real: 10700 m. (440 mD+)
Temps real: 51'44'' (4:50 minuts/Km)
Posició: 22 de 381 finishers (400 inscrits)

L'Avi Salmó escoltant "The A Team" d'Ed Sheeran

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/IICursaDeMuntanyaDUllastrell32013 

1 comentari:

Arxiu del diari

Sobre el viatger