Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 23 de març del 2013

23/03/2013 - V Cursa Nocturna dels Mussols -


Córrer de nit és totalment diferent al que havia provat fins ara. No ho havia fet mai ni sabia exactament com em trobaria, però sempre hi ha una primera vegada, i gràcies a aquesta cursa, ho he pogut fer a nivell competitiu. Així avui a mitja tarda he sortit de casa i he arribat amb molt de temps a St. Quirze del Vallès. Hi havia un ambient digne de ressaltar amb música, curses infantils, força gent i un bon speaker! És un bon sistema per atraure a més públic per la cursa dels adults :)



He recollit el dorsal i la bossa del corredor sense cap mena de cua i he tornat al cotxe per preparar tot el que necessitava per la cursa. He fet algunes fotos ja que al ser una cursa nocturna no tindré masses imatges de la competició jeje. Finalment he sortit a escalfar, encara amb una mica de llum, seguint el camí de la cursa per fer-me a la idea de què ens trobaríem. Pel que havia vist al perfil ben bé es podia fer tota corrent, però millor si s'escalfa sobre el terreny. Poc a poc hem anat perdent la llum del sol, i m'he anat col·locant a la zona de sortida. M'he posat relativament davant perquè tot i ser novell, el primer quilòmetre era de pista ampla i volia anar agafant bona posició per la pujada. He comprovat que el frontal funcionava bé i a esperar el tret de sortida!



Puntualment, a les 19:30 hem començat a córrer força ràpid al llarg del primer quilòmetre. M'ho he prés amb calma i m'he col·locat darrere un corredor que havia vist en alguna cursa d'asfalt de l'any passat. Hem anat adelantant un munt de corredors a mesura que anàvem pujant i pujant fins al primer avituallament (Km 4). Fins aquí ja havíem acumulat un ascens d'uns 150 mD+ i les cames han arribat cremadetes a l'avituallament jeje. Haig de dir que durant tot l'ascens, el fet de ser fosc i anar amb frontal no m'ha reduit la velocitat ja que era fàcil veure on calia posar el peu. Hi havia molt ambient a l'avituallament, fent soroll i xerinola per animar a tots els corredors. He agafat un got d'aigua i cap avall, que la cursa continuava! 



Aquí s'ha complicat la cursa nocturna jeje. El primer tram de descens l'he fet perfectament atrapant algun corredor més, però al primer descens tècnic (km 5 aprox.) m'he torçat el turmell i he hagut d'afluixar el ritme perquè no podia fer força amb el peu dret. He deixat passar uns quants corredors que portava al darrera (4 o 5) fins que m'ha atrapat una noia i m'he decidit a intentar seguir-la. La coneixia d'altres curses (sobretot de duatlons de muntanya) i el peu s'havia recuperat una mica, així que he canviat la meva visió de la cursa per fer-la "defensiva". És a dir, evitar perdre moltes posicions, ja que el turmell em fèia mal jeje. A les baixades anava molt lent però a les pujades he corregut moltíssim. D'aquesta forma hem anat jugant al gat i al ratolí amb la Laia (la noia que he comentat abans). He passat pel punt de control 2 just davant d'ella, però a la següent baixada m'ha tornat a passar amb un altre corredor jeje. Finalment, la darrera gran pujada del circuit (km 8) l'he fet amb gran potència i els he tornat a adelantar mentre els dèia que ja m'atraparien a la baixada final jeje. Era un ascens molt empinat per corriol fins arribar a una pista forestal ampla que ens ha portat de nou a l'avituallament (ja que el circuit de la cursa tenia forma de 8) i d'aquí a meta només quedava una bona baixada per pista ampla.



A partir d'aquí, amb un bon frontal i sense mal al turmell es podia haver corregut moltíssim fins a l'arribada. Com que no era el meu cas, ràpidament m'han tornat a atrapar, primer un corredor i després la Laia amb un altre noi. He intentat seguir-los com podia, però el peu es queixava i poc a poc se m'han escapat. Per sort de seguida hem arribat al final de la baixada i hem tornat a fer el mateix recorregut de l'inici de cursa. He notat com se m'acostava gent per darrera, però gràcies a que hi havia una bona rampa abans d'arribar a St. Quirze els he deixat enrera. Fins i tot m'he animat al tocar l'asfalt i he apretat per arribar just darrere dels que m'havien passat baixant jeje. Al final he arribat en 55', el qual m'ha sorprés fins i tot a mi!! He entrat a recollir l'entrepà de botifarra i la beguda i després he estat parlant una estona amb la Laia sobre la cursa i el meu peu. M'ha dit que ja m'ha vist que baixava força coix però que li he anat molt bé per les pujades ja que anava com una moto jaja. Bueno està bé que ens haguem pogut ajudar mútuament!



En global una bonica experiència, amb un circuit que es pot fer pràcticament corrent tota l'estona si estàs fort i que se m'ha donat prou bé. La pega és que amb els turmells de vidre i sense un frontal d'alta categoria, hi ha riscos grans i m'ha tocat patir durant una bona part de la cursa. La cursa està molt ben organitzada i és molt recomanable per iniciar-se en córrer de nit, imagino que per això s'havien esgotat les inscripcions un mes abans!! Finalment he acabat en la posició 39 d'uns 450 inscrits (408 finishers), disfrutant molt tot i el patiment de la lesió :) Ara a recuperar-se pels pròxims events!!

Distància oficial: 11800 m (350 mD+)
Distància real: 11500 m (433 mD+)
Temps real: 55'03'' (4:47 minuts/Km)
Posició: 39 de 450 (408 finishers) (26 de 215 a la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "I follow rivers" de Lykke Li

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/VCursaNocturnaDelsMussols32013 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger