dissabte, 4 de maig del 2013

04/05/2013 - Cap de Setmana a Carcassonne -

- Dia 2 -

Vam quedar ahir a la nit que ens trobaríem tots preparats a les 10h per sortir cap a Carcassonne. Al nostre apartament ens hem organitzat prou bé i hem pogut esmorzar a la terrassa del jardí, preveient que el dia seria molt bo (fèia sol amb un lleuger vent fresc). Després ens hem reunit amb els de l'altre apartament (a l'altra punta del recinte) i hem sortit junts amb els tres cotxes.

El trajecte fins a Carcassonne era curt i de seguida hem arribat a l'aparcament. Hem entrat a la ciutat medieval per la porta de Narbonna, gaudint del doble emmurallat i he aprofitat per explicar-los la llegenda de la Dama de Carcassonne a alguns d'ells. Seguint en línia recta, hem pujat el petit carrer ple de tendetes fins arribar al Castell Comptal i fortalesa interior! Un cop allà ens hem dividit en dos grups, els que volíem pagar l'entrada i els que volien passejar.

Al final hem entrat els 6 del nostre apartament i hem vist l'edifici i tot el recorregut de muralles que està visitable. Ja fèia 4 anys des que vaig venir amb els meus pares així que ha anat bé refrescar la memòria jeje. Al final se'ns ha fet una mica tard i hem sortit 10 minuts més enllà de l'hora que havíem acordat amb els altres. Mentres nosaltres fèiem la visita, ells han anat a explorar els carrerons i reservar taula en un restaurant. S'han esperat per visitar el Museu de la Tortura perquè un dels que havia entrat al Castell també hi volia anar, així que un cop s'han reunit hem tornat a fer grups. Uns al Museu, altres a fer un vermut, i la resta a passejar per la ciutat i veure la Basílica de St. Nazaret. Al costat hi havia el Teatre Jean Deschamps, però estava tancat i cobert, preparant-se per algun espectacle. Com que encara ens quedàven uns 20 minuts fins l'hora de dinar, m'he separat del grup per passejar per la zona exterior entre muralles mentre ells anaven a mirar tendetes!

He fet unes quantes fotos de Les Lices i fins i tot m'ha donat temps a perseguir un home que havia perdut la seva rinyonera :) La seva dona li ha fotut una bona bronca...no calia saber francès per veure-ho jaja! Un cop feta la bona acció del dia, he rodejat la ciutat per entrar per la Porta d'Aude, entrada oposada a la del matí. Com que encara em sobraven uns minuts, he passat pel restaurant a mirar el menú i m'he acostat fins la Plaça Marcou, centre d'ebullició de restaurants i terrassetes! He fet unes quantes fotos i mentre tornava al punt de trobada, he enganxat a tot el grup en un bar acabant el vermut! És molt petit el centre històric de Carcassonne jeje. D'allà hem anat cap al restaurant, on ens han atès molt bé.

El menú era dels més cars que he vist però haig de reconèixer que tenia molts plats per escollir i eren més el·laborats que la resta. En general, gairebé tots hem demanat el plat estrella de la zona: la Cassoulette, una mena de fabada amb ànec i botifarra blanca! Boníssima, tot i que cremava un munt :) Després de menjar uns fantàstics postres, hem sortit de la ciutat passejant i fent algunes compres a les tendetes. El pròxim destí estava molt aprop: els Castells de Lastours.

Hem fet uns 20 minuts de cotxe i al arribar al petit poble hem aparcat a l'entrada tal i com obliguen a tots els turistes. Des d'allà calia caminar una mica fins l'accès a la vista dels castells. Un cop allà, després de discutir una mica i parlar-ne, hem acabat pujant 10 persones a la visita. Els altres 2 han marxat a fer alguna altra activitat ja que físicament no s'han vist en cor. Els primers 10 minuts eren d'ascens pur i dur, però ben adaptat, amb escales i baranes. A uns quants els estava costant més del compte per culpa de la Cassoulette però tots hem acabat a dalt per visitar el primer castell jeje. Des d'allà hem seguit enfilant fins els 2 castells més allunyats i així acabar el trajecte tot en baixada. Les vistes eren precioses i fèia bon dia però sense excessiva calor!

Anàvem una mica justos de temps però no ens han pressionat massa per abandonar el recinte, així que mentre tots els altres descendien he aprofitat per pujar al darrer castell i fer algunes fotos més. Realment he tingut temps de pujar, fer les fotos i baixar per atrapar-los abans d'agafar les escales de baixada jeje. Al final hem sortit d'allà cap a les 18:15 i he vist a la gent una mica cansada :)

Per acabar la jornada hem tornat cap a l'apartament, tot buscant algun supermercat pel camí per acabar de comprar ví pel sopar. Un cop a Jouarres, mentre alguns preparaven la barbacoa, els altres hem sortit a fer un passeig cap al poble del costat, Homps, tot seguint el Canal de Midi. No acabàvem de trobar el camí correcte per accedir al lateral del canal, així que hem tallat per una propietat privada abandonada i llavors hem començat el nostre passeig. Jo anava controlant l'hora perquè anàvem un pelet justos per evitar arribar sense llum de nou a casa jeje. El passeig ha estat molt agradable, amb opció de fer bones fotos i gaudint d'una temperatura òptima. Al arribar a Homps, hem passejat pel poble abans de tornar més o menys pel mateix camí. Cal remarcar que ens hem trobat un munt de grups de pescadors ja que és una de les activitats més famoses de la zona. Alguns més professionals que d'altres, però hem vist que la tradició estava força arrelada!

Al arribar als apartaments, ja havien començat a fer el foc així que hem anat una estona a descansar i després a gaudir del pica-pica. Evidentment, se'ns ha fet fosc mentre fèiem el sopar (la barbacoa no estava il·luminada) i hem pujat a sopar gairebé a les 23h! No he volgut forçar molt la màquina i he sopat amb moderació per passar una bona nit jeje. Després hem fet poca sobre-taula perquè estàvem cansats i hem quedat per demà a les 10h amb els apartaments nets i pulits :)

Ja decidirem què fem al matí, segons els ànims de la gent!!

L'Avi Salmó des del Castell de Jouarres, França

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/CapDeSetmanaACarcassonneAmbAmicsDeLAstrid52013