Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 26 de gener del 2014

26/01/2014 - XV Mitja Marató de Terrassa -


Des de la cursa de Nadal no havia tornat a córrer fins fa dues setmanes. Un cop adaptats els meus nous horaris a la meva vida, he aconseguit fer 2 setmanes seguides d'entrenaments (3 setmanals com abans) i amb això m'he plantat a la línia de sortida de la Mitja de casa. Des del 2009 hi participo (amb una única excepció l'any que vaig retornar de Svalbard)!!



Un objectiu agossarat, per motivar-me, de baixar d'1h30! Sabent que si em trobava bé, era possible. Això sí, sense obsessions ja que hi havia massa incògnites. Ahir ja vaig recollir el dorsal sense fer cap mena de cua i ho tenia tot a punt per córrer. M'he llevat molt bé i amb molta motivació per competir de nou. He arribat a Terrassa amb temps per aparcar i xerrar amb els pares. He sortit a escalfar una mica amb calma i m'he trobat alguns coneguts per saludar (Sergio, Pep, etc.). 



Uns minuts abans de la sortida, he buscat una posició prou avançada dins del meu calaix verd entre les llebres d'1h25 i 1h30. Puntualment, han donat lloc a l'inici de la cursa i hem sortit tots molt ràpid. No he tingut cap problema d'embuts i he decidit guiar-me per les sensacions en comptes del rellotge.



Els primers 5 Km són força favorables i cal agafar un bon ritme sense cremar-se massa. Havia decidit mirar el rellotge només als passos quilomètrics 5, 10 i 15 i anar corregint l'esforç durant la cursa. Aquest any hi havia dues novetats importants als primers 5 Km, incloent unes baixades i pujades extres. La primera, a la part de baix del Carrer Salmerón, on comença el Carrer de la Igualtat, ja que es baixava pel Conservatori de Música i es tornava a pujar per la Rambla de Sant Nebridi. La segona es trobava a l'Av. de les Glòries Catalanes, on també ens han fet pujar i baixar un tram! Fins aquí m'he trobat molt bé i he passat pel Km 5 en exactament 20'03! Uns metres més tard, avituallament per beure un xic d'aigua i a seguir.



Començava el primer tram dur de la Mitja. L'ascens a través del barri de Ca n'Anglada i la temuda Av. del Vallès! M'he unit a dos corredors de l'equip de Viladecavalls i hem fet un grupet alegre que ha pujat a ritme fins arribar a l'Av. de Francesc Macià. Ha estat l'any en que he patit menys de cardio i en cap moment m'he notat fluix! En aquest tram, hem explicat una mica com era el circuit a un company de Sant Andreu que volia saber els detalls de la cursa i de seguida hem enfilat el gir de la Carretera Matadepera (per mi, la gran trampa que mai ningú explica). Cada any pateixo en aquesta pujada, però en aquesta ocasió, amb la gentada que ens fèia el passadís al més pur estil Tour de França, m'he trobat genial i he arribat a l'AV. Béjar ben fresc. De seguida hem arribat al Km 10 i el cronòmetre em marcava uns fantàstics 41'32!! Anava molt bé. Segon avituallament bebent uns glops d'aigua sense problema.



Ara tocava una bona part favorable de nou (sempre recordant que a Terrassa no hi ha mai res absolutament pla). Avinguda Béjar avall, retorn amb certa pujada on he atrapat al Pep Moliner (icona dels runners populars a Terrassa), i de seguida hem iniciat la baixada cap a l'estadi del Futbol Club Terrassa. Em trobava sempre entre les dues llebres (1h25 i 1h30), així que anava perfectament ubicat!



Al descens entre els quilòmetres 11 i 13 m'he relaxat i no he forçat gens les cames. M'he tornat a unir amb el corredor de Sant Andreu i quan he vist que arribava la pujadeta del Km 14 he fet un petit canvi de ritme (ja dúiem 2/3 de cursa). Just abans del Km 15 hi havia la meva tieta amb els avis esperant-me! M'ha fet molta il·lusió veure'ls i m'he acostat una mica a la seva banda per saludar!! Ha estat la darrera injecció de moral :) El pas ha estat d'1h01'22! Anava quasi 1 minut millor que l'any passat!!! Una mica més endavant, també he aprofitat l'avituallament per beure aigua i agafar forces pel final de cursa.



Els següents 2 Km han estat d'absoluta baixada fins arribar a la Carretera de Montcada, tot atrapant corredors que poc a poc perdien pistonada. Aquí ja anava llençat, amb un ritme controlat però amb forces per afrontar la dura pujada de La Rambla i el Passeig 22 de Juliol. He anat atrapant corredors i més corredors i he aprofitat que havia guardat energies i que picava amunt per córrer fort fins a la Renfe! Allà he arribat ja justet de forces i només quedava mantenir el ritme fins a meta. He passat el Km 20 amb 1h21'00! Amb la familia al complet animant, pares, germana, cunyat i neboda :)



El darrer Km es fa a gust, veient que anava molt bé ho he donat tot i només he patit a la rampa mortal un cop hem atravessat les vies pel pont. Els bessons allà sempre es queixen jeje. Al final, quan m'acostava a meta he vist que baixaria de 1h26 i que faria millor marca personal de sempre. Ha estat increïble, ja que precisament no és la millor cursa per batre marques!! Un cop entre bastidors, he recollit la butifarra i begudes abans de fer cua a la carpa de la CIRSA, ja que avui no hi havia molta gent.

Amb els regalets en mà, m'he reunit amb els pares i hem anat cap a casa. Estava molt content i volia aprofitar per veure la Maria, que estava dinant. Una gran jornada per començar amb força el 2014!!

Distància real: 21097 m. (400 mD+)
Temps oficial: 1h25'41'' (4:04 min/Km)
Temps real: 1h25'33'' (4:03 min/km)
Posició: 121 de 1897 participants (88 de 882 a la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Love away" de Capital Cities


Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/XVMitjaMaratoDeTerrassa12014  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger