Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 15 de juny del 2014

15/06/2014 - I Mitja Marató de La Campana -


Després de la darrera cursa, he fet dues setmanes extranyes d'entrenaments sense poder córrer els Km necessaris per arribar en òptimes condicions a la cursa d'avui. La meva tirada més llarga han estat 8 Km, amb això està tot dit jeje. Per tant, avui ha servit per anar acumulant desnivell i quilòmetres de cara a Andorra!!



De totes formes, coneixent el meu cos i sabent que la cursa rondaria les 2h, podia provar-me una mica i veure fins on podia arribar forçant la màquina. Comptava sentir-me més o menys bé fins el Km 15 aproximadament, però encara ho he pogut allargar una mica més, tot i que he patit molt al final (últims 2 Km aprox).



Comencem pel principi: he sortit de Sabadell ben d'hora sense saber exactament quanta estona trigaria a arribar a la sortida i amb un cel amenaçador en direcció BCN, però radiant en la meva direcció. Bon presagi! Després de voltar una mica per aparcar el cotxe, la recollida de dorsal ha anat com la seda, sense cues i he pogut tornar al cotxe a menjar algo més abans d'escalfar. De nou a la zona de sortida, he anat a fer la donació pel Banc dels Aliments i allà m'he trobat amb l'Esteban. Ja li he explicat les meves condicions físiques i m'ha fet 5 cèntims del recorregut de la cursa, que sempre va bé tenir informació!! 



He corregut 5 minutets per estirar les cames i ja m'he col·locat al calaix de sortida. La gent no s'acabava de posicionar fins a l'últim minut, i hem arrencat sense escoltar La Campana (almenys jo). S'ha sortit molt ràpid aprofitant que el primer tram era tot baixada. Jo he deixat fer i m'he situat amb l'Esteban i el seu company xino-xano. De seguida hem abandonat el poble i hem començat la zona de pista forestal amb una primera pujada intensa que ja ha començat a posar a lloc a la gent!



Com que m'he vist bé, he apretat una mica sense aturar-me a caminar i ja he deixat els meus companys enrera (massa aviat!!). A partir d'aquí, he anat agafant ritme i he arribat al primer avituallament en 23' (Km 5). Més ràpid del previst però amb bones sensacions. Tocàven uns quilòmetres de corriols remuntant el recorregut de la Matagalls-Montserrat però a l'inversa. Ho he reconegut pel reconeixement que vaig fer en el seu dia, ja que per allà s'hi passava de nit durant la marxa jeje. Després d'unes rampes curtes però que deixaven sense al·lè, hem sortit de nou a pista forestal i tocava remuntar uns quants metres de desnivell positiu amb força calor. He begut en tots els avituallaments per no haver de carregar material extra.



Cal destacar que abans de coronar el punt més alt de cursa, hi havia tres rampes brutals, després de l'avituallament, que et deixaven K.O. De totes formes, fins aquí encara anava molt bé i amb un temps de 53-54'! A partir d'aquest moment, la cosa s'ha complicat pels trams tècnics de baixada per corriols que ens portàven de nou a Vacarisses. He deixat passar uns quants corredors que anaven molt millor que jo, i he mirat d'arribar dignament al següent avituallament per menjar una mica. He begut i prés unes gominoles i hem enfilat de nou una rampa duríssima per remuntar un corriol dels que et fan caminar sí o sí. Estava patint força perquè no podia agafar un ritme sostingut però de seguida hem sortit de nou a un tram més corrible.



Els tobogans eren constants i anava fent marcant el ritme fins que hem coronat la Torrota de Vacarisses. Un punt amb unes vistes genials però que ens ha dut a la meva pitjor part: un descens quasi vertical, tècnic i amb pedres. Jo havia d'anar caminant i amb molt de compte, i com sempre, a falta de pocs metres per l'ansiada pista forestal, m'he torçat el turmell jeje. He arribat a la pista, he deixat passar als que venien amb mi, i a esperar que es passés el mal. No ha durat molt perquè ha estat una rebrincada fluixa, però m'ha tocat vigilar a partir de llavors!

Aquí hem iniciat un tram de descens per pista que m'ha anat molt bé per recuperar el turmell i a partir del Km 16, ha començat la darrera pujada important (portava 1h35'). Estava avisat per l'Esteban, així que l'he fet a ritme i m'ha anat prou bé, quasi tota corrent jeje. M'he aturat només a l'avituallament i un tram del final, entre roques. Això sí, com a única queixa haig de dir que en un revolt algú havia aparcat un remolc just davant les marques (o les marques s'han posat darrera un remolc) i he hagut d'aturar-me a preguntar per on es continuava jeje.

Un cop superats aquests esculls, he hagut de tirar de cap per fer el darrer tram. Entre el Km 18 i 19 ja m'he quedat sense forces (com ja esperava) i he anat fent fins arribar al cim. Just a dalt m'han atrapat l'Esteban i el seu company, amb molt més ritme que jo. He intentat seguir-los i els he mantingut a vista tota la baixada, m'han servit per apretar una mica al final, sinó haguès baixat el ritme segur. Ja he vist que era impossible baixar de les 2h així que calia intentar apropar-s'hi el màxim!!

Al arribar a Vacarisses m'han vingut les primeres amenaces de rampes als bessons i un quàdriceps i he deixat de forçar. La calor i manca d'entrenaments estaven afectant el cos i calia arribar dignament. La darrera pujada de 400 m. fins a meta s'ha fet duríssima però després de tot, he arribat força proper al temps previst amb el qual he tornat a casa molt content. He felicitat a l'Esteban i companyia per la seva gran cursa, m'he assegut a treure'm el xip oficial, i cap a dins de La Fàbrica a recollir la bossa del corredor i tota la teca que ens tenien preparada (síndria, coca, entrepà de butifarra, beguda, etc.).

M'hi he estat una bona estona, fent estiraments i recuperant el cos, ja que l'exigència ha estat alta. Un cop recuperat, cap al cotxe i a caseta a remullar les cames i gaudir del dia amb la familia!! Una gran cursa on segurament tornaré pel bon tracte, la proximitat i el bon circuit que proposen!!

Distància oficial: 21500 m (764 mD+)
Distància real: 21200 m (700 mD+)
Temps oficial: 2h04'04'' (5:51 min/Km)
Posició: 34 de 300 inscrits (246 finishers) (12 de 49 a la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Green Grass" de Joana Serrat

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/IMitjaMaratoLaCampana62014 

1 comentari:

  1. Nen per no entrenar gaire estas molt fort no? Bona marca i bona posició !!!! Enhorabona estic segur que a Andorra te surts!!!!

    ResponElimina

Arxiu del diari

Sobre el viatger