Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 5 de juliol del 2014

05/07/2014 - XXXV Cursa de Festa Major de Terrassa -


Mirant el registre de curses, he descobert que aquest any complia amb la meva participació número 10 en aquesta cursa. No són 10 anys seguits perquè vaig faltar-hi 2 anys per motius laborals/personals, però és la cursa en la que vaig debutar (2003) en el món del running. La de "casa"!! I estic molt orgullós d'aquest registre perquè tot i el pas del temps he intentat participar en millor o pitjor estat de forma!



Aquesta vegada, com als darrers anys, em coincideix en mig de la preparació de grans curses de muntanya i sempre hi arribo força carregat. Per fortuna, vaig fer bondat la setmana passada i vaig tornar de la cursa de Tírvia sense lesions ni turmells torçats :) Simplement amb les cames molt carregades pel volum i metres de desnivell. Per això, dijous vaig sotmetre el cos a un entrenament dur de sèries en pujada per acostumar-lo al que trobaria avui. Crec que ha anat força bé!!



Aquest any han endarrerit la sortida mitja hora, suposo que per evitar la caloreta i també l'espera per solapament d'activitats a la Rambla. Cada any sortíem tard. La mala sort és que després de força dies amb ambient fresc i ideal per córrer, avui fèia moltíssima calor i sobretot xafogor! Aprofitant que hem vingut a dinar amb els pares a Terrassa, primer hem anat a recollir el dorsal sense cues i després al centre a passejar per les tendes amb l'Astrid i la meva mare. No és el més ideal abans de córrer, però hem de contentar a tothom jeje.



Quan ja s'acostava l'hora, les he deixat per a que anèssin a reunir-se amb el meu pare per fer de reporters gràfics, i jo he marxat cap a la zona de sortida. He escalfat una mica, però de seguida m'he cansat i sabent que després, si vols col·locar-te bé, has d'estar aturat més de 20 minuts "guardant" la posició, he decidit aturar-me i estirar. Em sentia les cames carregades però tenia una bona motivació de gaudir de la cursa i no patir més del necessari!



Gairebé sense voler, m'he anat col·locant a la zona d'entrada ben posicionat fins que han obert la cinta per deixar-nos posar al recinte de sortida pròpiament dit. Aquí ens han tingut una mica més del normal, esperant l'autorització de la policia per començar. Com sempre, alguna gent volia posar-se més endavant, altres estaven col·locats on no tocava...ja se sap. De totes formes, crec que és l'any en que jo estava més endavant així que no he tingut cap problema per córrer bé des de l'inici!



Han donat el tret de sortida amb cert retard i hem sortit Rambla avall amb bon ritme. Sense haver d'esquivar gent, he agafat un ritme que em permetès respirar i poc a poc he anat progressant posicions tornant a pujar la Rambla fins al Passeig 22 de Juliol. Aquí, amb la primera pujada forta he aprofitat per remuntar posicions abans d'entrar al petit bucle del Passeig de les Lletres. El grup anava força estirat i quan hem encarat cap a la RENFE, m'he obert una mica a l'esquerra per veure els meus supporters (i sortir bé a les fotos jaja).

Tocava el tram de recuperar la respiració amb la baixada pel Carrer del Nord i després cap a la Mútua. Just al fer la volta a la Plaça, el corredor de davant meu s'ha entrebancat amb un plàstic i ha caigut rodolant. Quin ensurt. Hem afluixat el ritme mirant si es trobava bé, i per sort hem pogut continuar tots. Tocava la part dura de la cursa i se m'ha acudit mirar la temperatura en un marcador del carrer (28ºC i eren les 21h!!).



M'he marcat com a objectiu caçar un il·lustre de les curses populars de Terrassa (Pep Moliner). Ell no em deu conèixer, però jo sí, i portem ritmes similars així que si el tenia just davant és que anava prou bé. A l'inici de l'ascens per la Carretera de Castellar he aprofitat les meves cames muntanyenques per avançar algunes posicions i ja l'he deixat enrere. He esquivat, com cada any, la manguera dels bombers per remullar (no m'agrada córrer moll jeje) i hem arribat a l'avituallament després de passar pel Monument a la Dona Treballadora!

He begut una mica, i calia acabar de pujar l'Avinguda Jaume I per arribar a la Plaça. Aquí he començat a perdre una mica de pistonada però sense anar ofegat. Em quedava mantenir el ritme alt al tram de l'Avinguda Abad Marçet, on he caçat a la tercera dona. Aquest any quasi no m'ha sobrepassat ningú en aquest tram perquè tenia més força. La fèmina m'ha sobrepassat a l'inici de la baixada cap a l'Av. Josep Tarradelles amb un noi i m'hi he enganxat. Just en aquesta zona he saludat al Jordi Romero, un crack que aquest any descansava perquè està preparant un Ironman!!



Com que a molta gent se li fa llarga la recta cap a meta perquè la veus des de molt lluny i fa baixada, he esperat mantenint el ritme i ens ha passat un noi molt jove del C.A.Manresa. He sortit darrera d'ell apretant ja cap a l'arribada. Una mica abans he saludat als reporters gràfics de la familia i se m'han escapat un parell de corredors que venien esprintant darrera meu. Ja només quedava entrar entre el gran corriol de públic animant que cada any fa més goig. Finalment, he arribat a meta amb un temps genial, corrent per sota de 4' el quilòmetre i acabant en la millor plaça en les 10 edicions que he participat :)

Ara toca pensar i gaudir d'Andorra el proper cap de setmana, i fer una aturadeta de curses durant un temps per descansar!!

Distància oficial: 8100 m
Distància real: 8200 m (160 mD+/160 mD-)
Temps oficial: 32'18'' (3:56 min/Km)
Temps real: 32'13'' (3:56 min/Km)
Posició: 60 de 878 participants (35 de 327 la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Nomès d'entrar hi ha sempre el dinosaure" dels Amics de les Arts

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/XXXVCursaDeFestaMajorDeTerrassa2014 

1 comentari:

Arxiu del diari

Sobre el viatger