Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 29 de juny del 2014

29/06/2014 - II La Ribalera23 -


Haig de començar la crònica destacant que fèia temps que no gaudia tant d'una cursa. Suposo que amb el temps aprens a valorar més coses a part de la part estrictament competitiva, que sempre hi és ja que sinó no faríem curses!! Però bé, comencem pel principi:

Divendres a la tarda vam pujar fins a Esterri d'Àneu en un llarg viatge de cotxe per aprofitar el cap de setmana. Vam arribar més tard del desitjat i una mica més i no sopem jeje. Ahir vam aprofitar per fer una petita excursió fins a l'Estany de Sant Maurici i els voltants, ja que l'Astrid no hi havia estat mai. El temps va acompanyar, ella va pujar sense problemes i a mi em va servir d'escalfament pel que vindria avui. Tots contents!!


A la tarda vam acostar-nos a Tírvia a recollir el dorsal i escoltar el briefing de la cursa. Allà em vaig trobar amb la Montse, una coneguda dels companys del laboratori. Ens havíem vist un parell de cops però no recordava quí era jo jeje. Un cop ens vam posar al dia, cadascú va anar a seure al seu lloc i ja no la vaig tornar a veure més (he vist avui que ha estat la guanyadora de la cursa llarga: Enhorabona!). La xerrada va estar força bé per advertir dels perills o trampes del circuit (afectaven més a la cursa llarga que a la meva). 


Finalment aquest matí, m'he llevat a les 6:30 i intentant fer el mínim soroll possible, he deixat a l'Astrid dormint a l'habitació. Havia pactat amb el propietari de l'hotel que em deixaríen esmorzar en una sala comuna i he quedat bocabadat amb el que m'he trobat: codony talladet, torrades, mermelada, mantega, pasta de full, suc de taronja i llet amb colacao! Tot per mi exclusivament jaja. Ple d'energia he sortit d'Esterri amb pluja i confiant que a l'hora de la sortida haguès parat.


He arribat a Tírvia amb temps per aparcar bé i esperar dins del cotxe l'hora d'anar cap a la zona de sortida. Ha plogut fins que mancaven 10' per començar, així que he mirat les muntanyes i he decidit portar el paravents impermeable per si de cas (al final l'he dut tot el dia lligat a la cintura perquè no ha fet falta, però mai se sap jeje). Ens han fet control electrònic del dorsal i a les 8 puntuals, s'ha iniciat la cursa amb un petard. 


La gent ha sortit ràpid, com sempre, i poc a poc les primeres rampes del mateix poble ens han anat col·locant a cadascú al seu lloc. He agafat un ritme molt tranquil. No volia petar abans d'hora ja que porto massa poc entrenament a sobre. M'he decidit a fer una prova. Intentar pujar corrent el màxim de temps possible però sense disparar la respiració (tot i que haguès de baixar el ritme). M'ha anat prou bé ja que m'he unit amb un grupet de corredors que hem compartit bona part de la pujada. Un dels punts molt positius de la cursa és que hi havia un avituallament cada 3-4 Km o cada 300 mD+, amb el qual anàvem recuperant perfectament.


Hem passat pel primer control al Tallafocs, i d'allà cap al Mirador del Farró, en total uns 500-600 mD+ en 4 Km. El tram des d'aquí fins al Km 7 era força planer però per un corriol estret on calia anar amb compte per no trepitjar malament. He perdut els meus companys de viatge ja que he arriscat poc. Sabia que quedava molta pujada i ja ens tornaríem a trobar. Des d'aquí hi havia unes bones vistes de la vall, les últimes que hem tingut perquè poc a poc s'ha format una boira densa al cim on ens dirigíem i ja es preveia que no veuríem res des de dalt (una pena).


Abans del primer avituallament sòlid, hem tingut unes bones rampes on he tornat a enganxar algun company de viatge. He menjat bé a Les Bordes de la Coma per encarar el darrer ascens dur fins al Coll de Màniga. He tornat a sortir trotant amunt i poc a poc he anat caçant un altre corredor. Ens hem internat a la boira fins arribar al següent control de l'Estanyet (Km 10). D'allà s'havia de pujar en línia recta pels prats fins al Coll de Màniga però no erem capaços de veure les banderoles. Entre els dos hem anat alternant la guia fins arribar a la part més dura de la pujada. Aquí s'ha obert una mica el dia i m'he trobat molt bé d'energia. He acabat atrapant un parell de corredors més abans d'arribar al control electrònic. Ja estàvem a prop del cim de la prova (2350 m.). Hem remuntat un altre prat pedregós entre la boira, encara atrapant algun corredor fins arribar al control de la Font Negra (1h56'). Fins aquí anava perfecte en la meva previsió de temps però d'aquí a meta, era tot baixada i sabia que em tocaria patir jeje. 


Hem començat per una zona de prats pedregosos on he baixat molt el ritme i m'han avançat de nou un parell de corredors. Hem seguit baixant i baixant, atent a quant venia algú per darrera per cedir-li el pas sense problema, ja que volia baixar tranquil i sense fer-me mal a cap turmell. Al final crec que m'han avançat 7 o 8 corredors així que m'he defensat prou bé jaja. De cop hem aparegut en una fantàstica pista forestal, que m'ha anat de conya per imprimir un bon ritme i evitar més caçadors. He arribat al control del Coll de Sos amb un grupet de corredors però m'he aturat més a menjar bé (era l'últim sòlid fins a meta). Ha estat una bona decisió, ja que estava sortint el sol i algun corredor ja començava amb les rampes.


De nou, hem fet un bon tram tècnic, on m'ha avançat algú més, i un cop més hem anat a parar a una antiga pista forestal on he pogut tornar a córrer una mica fins a Farrera. Penúltim control amb uns voluntaris excel·lents que m'han animat i felicitat molt jaja. Segon aspecte importantíssim de la cursa, tota la gent involucrada ha estat excel·lent!!

Ja només faltaven 4,5 Km, però eren força tècnics. Hem baixat per un corriol de pedra molt xulo i m'he dedicat a portar un ritme còmode i evitar la lesió. De seguida hem arribat al darrer avituallament (Km 21,5) i m'he trobat amb el noi de les rampes. Hem fet junts tot el darrer tram apretant una mica tot i el terreny irregular. Finalment, després de mullar-nos els peus passant per un rierol hem entrat a Tírvia, amb la trampa d'accedir-hi per una pujada brutal. Just aquí he atrapat un altre corredor amb rampes, però s'ha "picat" una mica i m'ha fet un contra sprint per entrar a meta i caure estirat a terra. A vegades no entenc aquestes coses, comptant que no ens hi juguem res jeje. De fet, crec que a la classificació m'han posat a mi primer ja que potser no li han pogut llegir el dorsal abans que a mi amb el lector electrònic jaja.


El sol començava a apretar i he anat a la carpa amb avituallament per recuperar energia. Molta fruita, galetes i fruits secs, i per suposat l'entrepà de botifarra que no falti!! He anat a seure a l'ombra mentre anava arribant gent i he pogut veure l'entrada del podi masculí de la cursa llarga!! Després d'estirar una mica, i abans d'anar al cotxe, he acabat de menjar una mica, he parlat amb algun dels membres de l'organització i amb algun dels companys de fatigues amb els que hem compartit pujada. De seguida he contactat amb l'Astrid i he tornat cap Esterri per dutxar-me a l'hotel tranquilament i fer la bossa per marxar. La cursa donava opció de dutxes però sempre és més tranquil fer-ho a l'hotel si et deixen :)


Una gran cursa amb un circuit preciós, molt bons serveis i acumulant entrenaments llargs per Andorra. Al final fins i tot he quedat en una bona posició tot i reservar a la baixada!! A recuperar-se que toquen dues setmanes intenses.

Distància oficial: 23500 m (1490 mD+)
Distància real: 23600 m (1495 mD+)
Temps oficial: 3h14'26'' (8:16 min/Km)
Posició: 25 de 172 inscrits (152 finishers) (20 de 107 a la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Diamants" de Coriolà

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/IILaRibalera62014 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger