dissabte, 13 de desembre del 2014

13/12/2014 - Sentier de Cap d'Ail -

Avui, aprofitant que havia de fer les compres nadalenques i recollir el dorsal per la cursa de demà a Mónaco, he fet una de les passejades del litoral recomanades pel llibre: el Sentier de Cap d'Ail. He sortit de casa per agafar el tren i anar fins al port de Mónaco a recollir el dorsal i la cosa ha anat prou ràpida. M'han donat la bossa del corredor amb la seva samarreta i he fet un parell de fotos del que serà l'arribada de la cursa (just davant de la feina).

Per aprofitar una mica la tarda, he anat al centre comercial de Fontvielle a veure si trobava alguns dels regals que buscava i m'estalviava anar fins a Niça. No he tingut sort, així que he decidit seguir amb el pla inicial d'anar a la gran ciutat. Això sí, per caminar una miqueta he sortit del país passant pel costat de l'Estadi de Louis II en direcció a la Plage de Marquet, que ja pertany a Cap d'Ail.

Des de pàrquing que hi ha al seu final comença aquest famós camí de ronda que ressegueix el litoral en direcció sud passant per la Pointe des Douaniers, el Cap Rognoso i el Cap Mala, abans de finalitzar a la platga homònima. El camí serpenteja entre grans blocs de roques i fins i tot hi ha algun pas estret per superar els esculls. Al arribar al Cap Rognoso, es troba la villa "The Rock", famosa per pertànyer o haver siguit propietat de Tina Turner! Tota aquesta zona es troba plena de villes de principis de segle XX, ben encarades al mar.

Al arribar a la zona de Cap Mala, he trobat una valla avisant que el camí estava tallat pel perill de caure al mar per mal temps. Hi ha vàries portes d'aquestes al llarg del recorregut però la gent se les passa pel forro. Jo primer no he volgut passar, però quan he vist que tothom continuava, he decidit seguir i fer el recorregut complet. Al tombar cap a la Platja Mala, he entès on estava el perill. El camí es convertia en unes escales ben estretes a sota del penyasegat i que baixava fins poc més de 50 cm del nivell del mar. Amb mala mar, no es pot passar sense arriscar-se molt. Com que no era el cas, he pogut continuar sense més entrebancs. Hi ha vàries cabanes o cases de pescadors penjades de la roca força impressionants.

Finalment, al arribar a la Platja Mala, he remuntat per unes escales cap al famós Eden Palace, un antic hotel que fou residència de Greta Garbo, Winston Churchill entre d'altres. Continuant pel carrer que hi passa per davant s'arriba a l'entrada dels jardins de Sacha Guitry abans de baixar per l'urbanització fins l'estació de tren. Si es vol tornar al punt de partida, només cal retornar al sender litoral i fer el camí de volta. Jo com que volia anar a Niça, he anat a l'estació i m'ha tocat esperar força fins que ha vingut el tren. Un bonic passeig per a tots els nivells i que es pot fer tranquilament quan es pon el sol, per gaudir bé de les llums :)

Distància: 3 Km
Desnivell: 120 mD+/125 mD-
Temps emprat: 30'

L'Avi Salmó escoltant "Pas les Saisons" de Mina Tindle

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/201412SentierDeCapDAilINica