Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 21 de desembre del 2014

21/12/2014 - Road Bike to Roquebrune Vieux Village -


Avui he pogut estrenar el meu regal de reis en avançat. Com que tinc una família política que no me la mereixo, van aprofitar les mudances cap a Menton per enviar-me una bici de carretera!! Una de les coses que sempre havia volgut provar i que finalment, amb la trentena celebrada ho he aconseguit. Té un disseny ben xulo i unes grans prestacions per a poder explotar aquest nou esport per la zona!


Com que m'he llevat molt tard, he decidit dinar dora i aprofitar les darreres hores de llum del dia per fer una volta. Al no tenir massa experiència amb els pedals automàtics tampoc he volgut anar massa lluny, així que he fet un recorregut improvitzat intentant evitar zones de molt trànsit. M'havien avisat que amb la bici de carretera costaven més les pujades, però fins que no et trobes amb el primer mur, no te n'adones com de bé van els plats petits de les mountain bikes jeje. L'avantatge de la de carretera és que al ser molt lleugera i amb rodes tan fines, permet córrer molt al pla i baixades.


Finalment m'he animat a resseguir tot el passeig marítim des de Menton fins a Carnoles, per rodejar Cap Martin i pujar per l'urbanització amb cases més grans de la zona. Quines rampes que hi he trobat, m'han deixat les cames tocadetes però almenys no hi havia cotxes i estava gaudint de debó. Un cop a dalt, he anat en direcció Monaco per la Basse Corniche per girar cap a Roquebrune Vieux Village.

Ja em vaig quedar amb les ganes de pujar-hi un dia corrent però era fosc i hi havia moltes escales mal il·luminades així que avui he aprofitat. He sortit a la carretera principal de la Moyenne Corniche durant 1 Km abans de trencar cap a la ciutat medieval de Roquebrune. No està lluny, però quina bona pujada de 2 o 3 Km a bon ritme que he fet. Les carreteres no tenen vorals aquí (s'ha de maximitzar l'espai) així que has de perdre la por als cotxes de seguida.


He anat fent fins arribar al trencall, on encara quedava una gran i llarga rampa que porta al pàrquing del poble i posteriorment a l'inici del casc antic. Des d'allà hi ha un bonic mirador des d'on es veu perfectament Monaco i tota la costa. He arribat allà just després de la posta de sol i els colors eren preciosos. Com que tot el poble té escales, he passejat poquet tot i que hi havia una exposició de pessebres per tot el casc antic. Cada casa en munta un al seu estil i hi ha veritables currades. Amb sensor de moviment i quan arribes sona música i s'encenen llums; altres amb figures a mida real; altres amagats; altres ocupant tot un local, etc. La veritat és que és força maco per donar-hi una volta!


No m'he entretingut massa perquè m'estava quedant sense llum i havia de tornar a Menton. He gaudit al màxim de la baixada amb la bici nova a tota velocitat fins retrobar la Moyenne Corniche, i d'allà he trencat cap a Cap Martin per evitar el màxim possible els cotxes. Tot el que m'havia costat de pujar, ara era baixada i la veritat és que m'ho he passat de conya. Al entrar al passeig marítim de Carnoles, hi havia força trànsit cap a Menton així que m'ha tocat anar parant al costat dels cotxes de tant en tant. Per acabar la sortideta de prova m'he acostat al Mercat de Nadal, que estava ple de gent, i d'allà cap a casa.

Una bona pressa de contacte per encarar reptes més grans poc a poc :)

Distància: 16 Km
Desnivell: 650 mD+/650 mD-
Temps emprat: 1h30'

L'Avi Salmó escoltant "I'm a bitch" de Meredith Brooks

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/201412RoadBikeToRoquebruneVieuxVillage

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger