Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 22 de febrer del 2015

22/02/2015 - Road Bike to Col de Turini -


Ahir va estar plovent tot el dia. Sense parar quasi ni un moment i clar, a la muntanya això es va traduir en força neu. De totes formes, vaig aprofitar per fer moltes d'aquelles coses pendents a casa que mai trobes el moment de fer. Vaig acabar ben esgotat però amb ganes de sortir avui amb la bici a intentar el meu pròxim repte: arribar des de Menton fins a dalt del Col de Turini (uns 100 Km anar i tornar amb uns 2000 mD+). De fet he dividit la sortida en tres trams: de Menton a Sospel com a "escalfament" sense gastar gens de forces; de Sospel a l'ermita de Notre Dame de la Menour i Moulinet on volia esmorzar; i finalment de Moulinet fins a Col de Turini. Cada tram tenia pros i contres, ja que el primer era conegut i tocava pujar 700 mD+ de cop fins al Col de Castillon abans de baixar cap a Sospel; el segon era desconegut però amb una pujada lleugera entre Sospel i Moulinet i finalment de Moulinet a Col de Turini amb les rampes més dures i pujant 800 mD+ en 12 Km després de tota la tirada prèvia (és la part que em fèia més por).




Així m'he llevat tot motivat aquest matí, una mica més tard del que volia, per intentar arribar-hi tot i saber que possiblement trobaria neu a la carretera. Per una banda no sabia si estic preparat per assolir el repte i per l'altra he pensat que passarien les lleva-neus per la carretera ja que porta a una petita pista d'esquí i els convenia obrir-la avui amb el preciòs dia que ha fet. Tan per tant, havia de fer aquesta ruta sí o sí jeje.




Després d'esmorzar bé i preparar-me dinar i altres queviures (no volia "pàjares" lluny de casa), he carregat la motxilla i he sortit xino-xano direcció Sospel per la via més directa. Eren les 9:30 i no fèia ni fred ni calor, perfecte per encarar la primera llarga pujada del dia. En comptes d'anar fins a Castellar, menys cotxes però més Km, he agafat la carretera principal cap a Sospel i he enfilat la sortida de Menton deixant l'accès a l'autopista. La carretera va pujant constantment i se m'ha fet llarg arribar a la zona del Motocross, on s'hi arriba quan vas per Castellar. A partir d'allà però, ja he vist a dalt de tot el Viaduct du Caramel com a referència i he anat agafant ritme. No volia apretar gens perquè em fèia molta por saber com respondrien les cames a la part final de la sortida d'avui.




He anat remuntant metres i més metres i finalment he arribat al poble de Castillon primer, i després de trencar per l'antiga carretera (recordo que no es pot usar el túnel que talla tant camí i evita pujada) he acabat de coronar el port arribant a dalt del Col en 1h20 (700 mD+). He passat a l'altra banda de les muntanyes i ja he vist les serralades del fons plenes de neu. Inclús a la carretera n'hi havia restes, i això que està a 700 metres d'alçada. Total, que he baixat amb compte fins a Sospel passant en 1h40. Començava el segon tram desconegut per mi. Al principi ha anat molt bé perquè era pràcticament pla durant 1 o 2 Km, quan de sobte he trobat unes bones rampes. Un cop superades, m'he endinsat a les Gorges du Pian, amb la carretera passant sota uns bons rocs gotejant força aigua. Les vistes eren molt maques i al no haver-hi massa trànsit anava ben tranquil. Això sí, el sol no hi toca mai aquí i fotia rasqueta jeje. 




La carretera seguia pujant i de seguida he vist el punt de la meva primera aturada per esmorzar. La petita esglèsia o ermita de Notre Dame de la Menour (a 750 m sobre el nivell del mar). Vigilant tota la vall i les gorges des de la seva ubicació privilegiada i alhora impactant. Encara he hagut de fer unes quantes corves més i encarar més pujada per arribar-hi. M'he aturat al petit pàrquing de vehícles i no he vist la manera d'accedir a l'esglèsia. Finalment he descobert que 20 metres més endavant, a l'altra banda de la carretera hi ha les escales per pujar-hi. He carregat la bici, i he descobert que tot el pont que duia a l'ermita està cobert de neu. Una estampa preciosa. He acabat de pujar a dalt i després de fer les fotos de rigor, he esmorzat.




Després he tornat a la carretera i he enfilat camí de Moulinet. Aquests 1 o 2 Km són força planers i van bé per recuperar-se i preparar-se per la part final fins a dalt. Un cop s'arriba al poble, les rampes tornen a ser dures i he deixat a la gent fent el seu vermut al bar. A la sortida de Moulinet hi ha unes bones rampes que he fet amb alegria pel dia fantàstic que estava tenint. Encara havia de remuntar 800 mD+ però el paisatge era espectacular. Poc a poc he anat pujant més metres per la carretera fins arribar a l'inici de les corves de 180º. Crec que n'he pogut fer només 2, ja que de seguida m'he trobat neu a la carretera i he hagut de posar peu a terra (estava a uns 1200 m d'alçada). Un dels cotxes que m'havia adelantat pujant anava de baixada i s'ha aturat per dir-me que en 100 metres hi havia una capa d'uns 20 cm de neu. He agraït el gest i m'he dedicat a passejar una mica més per veure si era cert o no. Quan portava uns 5' caminant sobre neu he vist clar que avui no arribaria al cim. Quedaven entre 4 i 5 Km i no podia carregar la bici tanta estona. He optat pel més sensat, donar mitja volta.




He deixat enrera el tram de neu i he començat a baixar sense enrecordar-me que més avall hi havia un parell de trams perillosos també. Al primer, en una corva d'obaga, he vist la neu tard, he frenat però no m'ha donat temps a desenganxar els peus ni aturar-me del tot i he patinat. Caiguda lleu sobre el costat esquerre amb només un cop a la mà. M'he enrecordat de tots els sants i la mare i m'he quedat enganxat al peu dret a la bici. No podia treure la cala. Total que he anat baixant amb compte fins a Moulinet i m'he aturat a arreglar-ho i fer valoració de danys.




El cop a la mà ha estat el principal dany. La cadera i el genoll esquerre ni una rascada gràcies a que he caigut molt a poc a poc. He hagut de treure el peu de la sabata i desenganxar-la manualment. S'havia mogut la cala i per sort portava el joc de claus Allen per ajustar-la de nou. He decidit seguir baixant i dinar a Sospel. M'he aturat un altra vegada a l'alçada de l'ermita per fer unes fotos però ràpidament he seguit el camí. Anava agafant fred de tanta estona baixat i sobretot per les gorges sense solet, però de seguida he arribat a la zona plana abans de Sospel i m'he trobat millor. Al arribar al poble, he buscat un banc al sol i he aprofitat per dinar i recuperar-me.




Em faltava la darrera pujada cap a Col de Castillon. És un rotllo que no es pugui usar la carretera principal perquè no deixen passar persones ni ciclistes pel túnel (és molt estret i perillós). Així m'estalviaria ben bé 150 mD+ jaja. Bé, avui he pujat per la mateixa via per on havia baixat, ja que és més recta i directa que l'altra que va per Col de St. Jean. Se suposa que remuntes els mateixos metres, però se m'ha fet molt menys dur avui que quan vaig anar per l'altra ruta (dec estar més entrenat ja). Bé, he gaudit dels paisatges ara veient-los de pujada i al arribar a Col de Castillon de nou m'he aturat a fer les darreres fotos. Des d'aquí era ja tot baixada fins a Menton!





Com canvia la història baixant o pujant jaja. Sense cap mena d'esforç he arribat al Viaduc du Caramel, on m'he aturat a fer unes fotos de Castellar i Menton. La llum era idònia i no tenia el sol de cara. Des d'aquest punt ja sí que he anat directament a casa. Baixada ràpida per la carretera fins al Motocross, deixant enrera el trencall cap a Castellar i seguint en direcció a Menton. Al entrar al poble m'he trobat una gran cua a l'alçada de l'estació pel tema de la Fête du Citron! Sort que amb la bici pots anar avançant. M'han canviat algunes direccions de carrers però finalment he arribat a casa després de 7h de sortida. No he pogut arribar al meu destí, però he vist que les meves cames poden amb el repte quan faci millor temps :)




Un dia fantàstic d'esport i poc a poc vaig millorant sobre la bici. Ja no em fan por les distàncies llargues ni els desnivells si porto menjar i els puc gestionar bé. A veure la setmana vinent :)




Distància: 84,02 Km
Desnivell: 2324 mD+/2338 mD-
Temps emprat: 7h03'
Podeu veure i descarregar el circuit clicant aquí: http://www.movescount.com/moves/move53688052

L'Avi Salmó escoltant "Bye, bye, bye" de Yseult


Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/201502RoadBikeToColDeTurini


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger