diumenge, 7 de maig del 2017

07/05/2017 – Pietra Ligure Triathlon Bike and Run recognition -

Aquest mes, després de baixar a visitar la família molt durant març i abril, tinc dos caps de setmana a casa. El segon, vaig a fer una triatló a Itàlia (1h) que ens vam quedar amb les ganes de fer l’any passat per no estar federats (ja ens havíem inscrit i al final no ens van deixar participar). Així que avui, he aprofitat el bon temps (ahir va diluviar) per anar a reconèixer els circuits de la bici (molt dur amb 1000 mD+) i la cursa a peu.

En principi em tocava anar-hi sol, però a darrera hora, a causa del mal temps d’ahir, el Roberto em va dir que podia venir i així ho fèiem junts. Ell també s’ha apuntat a última hora a la cursa i volia saber quant patiria amb la bici jaja. Hem quedat a les 7:45 a dalt de Cap Martin, així que he fet una primera pujada d’escalfament des de casa abans d’entrar a la furgoneta :) Així, en 1h15 hem arribat a lloc i estàvem a punt per sortir cap a les 9h.

La part de bici comença amb una zona plana que va picant amunt entre Pietra Ligure i Tovo San Giacomo. Uns 3 Km al costat del riu que van bé per escalfar les cames. Un cop al poble, han començat les rampes dures per remuntar unes quantes corbes tancades i seguir pujant fins a Bardino Vecchio. Aquí hi havia un petit descans camí de Cosino, i quan ja pensàvem que podíem respirar, una rampa criminal d’1 Km ens esperava per coronar l’ascens fins la carretera SP490.

Tocava la primera baixada, ràpida i amb carretera força bona camí de Gorra i fins a la rotonda d’entrada a Finalborgo. Allà hem trencat cap a l’interior un altre cop per una zona plana de 4 Km camí de Calice Ligure. Just a la rotonda m’he espantat perquè no he vist al Roberto darrera meu i he pensat que no havia trencat...així que probablement hauria arribat ja al mar jajaj. Tot just quan el trucava, l’he vist arribar (havia perdut un bidó a la baixada i s’ha parat a recollir-lo quan han deixat de passar cotxes jajaj).

Aquesta zona és la perfecta per menjar una mica i preparar-se per la segona i llarga ascensió del circuit. Des de Calice Ligure cal remuntar de nou fins dalt de la SP490. Hi ha unes rampes molt dures, però avui anàvem tranquils de reconeixement. De cop ens han passat dos ciclistes molt ràpid i hem pensat, si que estan forts. Al cap de 20 metres de passar-nos, han mort i els hem tornat a passar (no entenc aquest plantejament realment). Però bé, més endavant el Roberto ha hagut de parar a ajustar algo del canvi i ens han tornat a passar, xerrant una mica....almenys eren simpàtics i s’han parat amb nosaltres (i a esperar un company seu).

Hem acabat fent la pujada darrera seu (uns metres enrere) fins a la carretera, pensant que a la cursa caldrà guardar forces abans per fer aquest tram amb garanties. Des de la carretera, hem girat a mà dreta per remuntar fins al punt més alt del circuit (uns 500 m sobre el nivell del mar). Les rampes no eren tan criminals però la carretera encara pujava durant 3,5 Km més i es fa llarg. Al arribar al trencall per començar la baixada (Magliolo), de nou els 3 italians estaven aturats i hem parlat una mica. També fan la cursa i estaven de reconeixement jaja. Un d’ells sabia el circuit i ens ha guiat per la perillosíssima baixada (no penso córrer a la cursa en aquest tram). Són carrers secundaris molt empinats i amb una carretera xungueta i plena de grava, així que amb calma. El guia ens ha portat al ritme perfecte per no patir, fins arribar a una zona de fals pla abans d’iniciar la darrera pujada del circuit on ell ha seguit avall camí de casa seva suposo jeje.

Si arribes molt cuit aquí, patiràs bastant, però és suficientment curta (2 Km) per apretar si et queden forces. Aquí un dels italians ha incrementat el ritme i m’he decidit a seguir-lo (sabent les seves tècniques, moriria en algun moment). Ha mantingut un bon ritme una estona, però finalment l’he passat sense canviar el meu ritme. De cop, m’ha aparegut l’altre com un llamp pel costat i aquí sí que he decidit posar-m’hi en serio jajaj. L’he atrapat amb un petit canvi, i seguint amb la seva dinàmica...en 20 metres ha tornat a morir. No he perdonat, he canviat de ritme i he anat incrementant la velocitat sabent que em quedaven menys de 500 metres de pujada. Una bona prova de situació real de cursa si encara tinc força per pujar, ja que després és tot baixada fins la transició a la cursa a peu.

Al final, el primer italià ha arribat abans que el que m’ha passat com un llamp, i m’ha felicitat. Hem esperat al segon i al Roberto, i hem baixat tots junts seguint la carretera del primer ascens. També cal anar tranquil perquè les corbes són perilloses i hi ha més trànsit. Al arribar a Pietra, ens hem separat i hem anat a la furgo a canviar-nos per fer una volta de reconeixement de la cursa a peu (5 Km).

Hem sortit força bé, amb la idea de fer 25’, però cal dir que tot el circuit és absolutament pla, i hem marcat temps al voltant de 4:35-4:45 per quilòmetre tota l’estona. Bàsicament hem recorregut la zona del passeig marítim direcció oest, abans d’entrar al casc antic (zona peatonal molt maca per cert) i retornar camí est. Hem passat per sota la via del tren (amb pujada de 10 metres que pot destrossar bessons, alerta) i hem tornat al costat de la riera per anar direcció nord. Una mica més endavant hem trencat a mà esquerra per un camí entre horts fins a l’alçada de l’autopista, on hem girat a mà dreta per retornar a una petita rotonda i baixar de nou la riera. M’han encantat els dos circuits i realment l’únic problema important serà la calor si tenim un dia potent (la cursa comença a les 12h).

Molt interessant haver pogut veure el circuit, i ara a analitzar-lo bé!

Distància: 40 Km en bici/ 5 Km corrent
Desnivell: 959 mD+/959 mD- i 20 mD+/20 mD-
Temps emprat: 2h05’ + 23’
Podeu veure i descarregar el circuit clicant aquí: